Industry hits (3rd quarter 2000)

(Values = "Supporters" index of the ad vs. the average of all ads in the industry; 1.00 = average = 100%)

(Werte = Index «Supporters» der Anzeige gegenüber dem Durchschnitt aller Anzeigen der Branche; 1,00 = Durchschnitt = 100%)Best of Print Advertising Die Anzeigenhits 2000 aus dem Advertising-Index des Marktforschungsinstituts Demoscope
In cooperation with the market research institute Demoscope, Publimedia presents the readers of WerbeWoche five times a year with an excerpt from the
Results from the Advertising Index (AX Print). This index (see box) is a module of the Market Radar and measures the popularity of advertising subjects. In the top two rows are those subjects that achieved the greatest acceptance in the relevant psychographic target group (see wind rose). The three subjects that performed best among the entire sample, i.e. among all four target groups in total, in the 3rd quarter 2000 are shown under the heading "Top three".
Telekommunikation Festnetz Swisscom Swisscom kleines Wunder 1,5

Informatik World Online Ihre Welt zum Greifen nah 1,3
Banken/Kreditkarten/Post UBS Hürdenläufer 1,6
Tourismus American Airlines Ihre Business-Partner 1,3
Advertising-IndexFür die Anzeigentests des Advertising-Index wird in 8 Befragungswellen ein repräsentatives Sample von zirka 800 Personen befragt. Die befragte Person absolviert zuerst einen psychologischen Test (50-Items-Test) und blättert anschliessend ein Zeigeheft mit 45 Anzeigen durch. Wie beim Lesen einer Zeitschrift steht es ihr auch im Test frei, bei jeder Anzeige so lange zu verweilen, wie sie will. Vor dem Weiterblättern bewertet sie die Anzeige anhand einer Notenskala von 5 («spricht mich sehr an») bis 1 («spricht mich überhaupt nicht an»). Als Supporter werden Personen bezeichnet, die durch eine Anzeige «sehr» oder «ziemlich» angesprochen werden. Die auf diese Weise ermittelte Akzeptanz der Werbung korreliert stark mit andern Funktionen der Werbewirkung und eignet sich deshalb fürs Benchmarking.
For the segmentation of the sample according to target groups, Market Radar uses a psychographic test, the so-called 50-item test. With the help of this test, the value orientations of the respondent are determined and assigned to one of the psychogram fields (see wind rose). The value orientations range from South (conservative) to North (progressive) and from West (outward-looking, materialistic) to East (inward-looking, idealistic).
Further information on the Advertising Index and the Market Radar is available from Demoscope. Planning support with the Advertising Index, the Radar and new
with the Print Advertising Monitor (PAM), Publimedia.

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