Zwei Mal Gold für die Schweiz am German Brand Award 2022

Keine «Best of Best»-Auszeichnung, dafür zweimal Gold: Unter den Gewinnern des German Brand Award 2022 befinden sich verschiedene Schweizer Unternehmen und Agenturen.

German Brand Award 2022Zum siebten Mal wurde der German Brand Award vergeben. Gewürdigt werden Brands, die aussergewöhnliche, nachhaltige und vorbildliche Markenprojekte und -kampagnen vorweisen können.

2022 wurden insgesamt 16 «Best of Best»-Awards vergeben, die höchste Auszeichnung des Brand Awards. Darunter befindet sich dieses Jahr kein Schweizer Unternehmen. Gold gab es aber in zwei Kategorien für Jung von Matt Brand Identity und Bellprat Partners. Zudem wurden viel Ehrenpreise verliehen:

  • Brand Manager of the Year: Boris Dolkhani
  • Best Intent of the Year: Kampagne #OrteFürAlle von Aktion Mensch
  • Best Intent of the Year: Kampagne Refill Diet von Greenpeace
  • Best Startup of the Year: Ooia

Die «Best of Best»-Gewinner im Überblick

  • Brand Revival of the Year: Jack Wolfskin
  • Brand Experience of the Year: Siemens Visitor Center The Impulse
  • Brand Efficiency of the Year: Let’s Glänz! Kampagne von Vorwerk
  • Brand Impact of the Year: Beethoven X – The AI Project
  • Lighthouse Project of the Year: Vodafone versteigert die erste SMS der Welt als NFT
  • Lighthouse Project of the Year: Sheba Hope Grows
  • Brand Innovation of the Year: The Movers
  • Service Brand of the Year: S.I.E
  • Sustainable Brand of the Year: #Entdeckedasgut in Quadratisch. Praktisch. Gut
  • Employer Brand of the Year: Accenture <3 Gaming
  • Corporate Brand of the Year: R+V – Du bist nicht allein: Gelebte Marke und Haltung
  • Product Brand of the Year: Love Nature
  • Digital Brand of the Year: Interactive Digital Paccor Booth
  • Brand Impact of the Year: Leben statt Lockdown. Lass dich impfen.
  • Brand Innovation of the Year: Trivida Kampagne mit Kristina Vogel
  • Newcomer Brand of the Year: SIMon – der kleine Waschbär
German Brand Award 2022 Die Schweizer Gewinner
Auszeichnung Kategorie Projekt Auftragnehmer Hauptkategorie
Gold Logistics & Infrastructure Model Group – The Extra in the Ordinary Jung von Matt Brand Identity Excellent Brands
Gold Brand Communication – Fairs & Exhibitions Polish Pavillon Expo Dubai Bellprat Partner Excellence in Brand Strategy and Creation
Special Mention Corporate Brand of the Year Model Group – The Extra in the Ordinary Jung von Matt Brand Identity Excellent Brands
Special Mention Branded Corporate Social Responsibility #ufpasse PR Factory Excellence in Brand Strategy and Creation
Winner Brand Communication – Fairs & Exhibitions Swiss Pavillon Expo Dubai Bellprat Partner Excellence in Brand Strategy and Creation
Winner Brand Communication – Classic Campaign Kreditkarte PostFinance Go Slow Excellence in Brand Strategy and Creation
Winner Brand Communication Global Wealth & Lifestyle Report Julius Bär Klar für Marken Excellence in Brand Strategy and Creation
Winner Brand Communication Revue Narben GFZ Modulator Excellence in Brand Strategy and Creation
Winner Brand Communication – Web & Mobile Partner.heidiland.com Heidiland Tourismus Excellence in Brand Strategy and Creation
Winner Brand Design – Product Design Vertschi ASW Excellence in Brand Strategy and Creation
Winner Brand Design – Product Brand Seiler Juwelier Yuni Excellence in Brand Strategy and Creation
Winner Brand Design – Product Brand Orea meets Caminada Orea Excellence in Brand Strategy and Creation
Winner Brand Design – Corporate Brand Salon Basel Next Farner Excellence in Brand Strategy and Creation
Winner Brand Design – Corporate Brand Model Group – Brand Strategy and Creation Jung von Matt Brand Identity Excellence in Brand Strategy and Creation
Winner Brand Experience of the Year Model Group – Brand Strategy and Creation Jung von Matt Brand Identity Excellence in Brand Strategy and Creation
Winner Transport & Mobility EGO Movement The GO Excellent Brands
Winner Banking & Financial Services freeME PR Factory Excellent Brands
Quelle: German Brand Award

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